نکاتی در مورد زمان مناسب نوشیدن چای

۲ بهمن ۱۳۹۴ ۰۲:۰۹:۰۶ ب.ظ

نکاتی درباره زمان مناسب نوشیدن چای سنتی اصیل ایرانی

چای را با افزودنی های طبیعی همانند دارچین، هل، آویشن، گل سرخ و ... بنوشید چرا که آنتی اکسیدان بیشتری آزاد و عطر و طعم دل نشین تری نصیبتان می گردد.کی چایی بخوریم | زمان مناسب مصرف چایی | فایده هایی که چای شمال بر بدن دارد | چایی سنتی و اصیل ایرانی
از میوه های خشک بسته بندی شده که دارای مواد نگهدارنده می باشند، همزمان با چای سیاه در قوری نریزید و این امر باعث کاهش اثرات سودمند چای می گردد.
هر گز نوشیدنی چای را بصورت داغ ننوشید و این امر باعث آسیب به دستگاه گوارش به ویژه ناحیه «مری » می گردد و لذا  قبل از نوشیدن چای، صبور بوده و حداقل پنج دقیقه پس از ریختن در استکان میل نمایید.
سعی شود از قند، شکر یا هر شیرینی جات به همراه چای کمتر استفاده شود زیرا بعضی از فایده های سودمند چای کاهش می یابد.
اگر زمان کافی حداقل 25 دقیقه تا نیم ساعت برای دم کردن و نوشیدن چای فرصت ندارید، اقدام به تهیه نوشیدنی چای در فرصت کم ننمایید چرا که در صورت نداشتن وقت کافی ، مجبور به نوشیدن چای قبل از دم کشیدن  کامل می گردید که این نوع دم کشیدن، خاصیت آرامبخشی چای را کاهش و یا از بین می برد.
اگر تمایل به اضافه نمودن آب لیمو به نوشیدنی چای دارید ، اندکی  پس از خنک شدن چای به آن اضافه نمایید .
اگر کارمند پشت میز نشین هستید و یا فعالیت  شما با تحرک کمی همراه است و از طرفی علاقه مند به مصرف چای زیاد  هستید، دقت شود ازخوردن قند و یا شیرینی و شکلات درتمام دفعات نوشیدن چای خودداری گردد و در غیر اینصورت همان اندازه ی قند دریافتی با چای، در اثر کم تحرکی، منجر به چاقی و اضافه وزن شما می گردد.
بلافاصله  بعد از خوردن غذا، چای ننوشید و این امر باعث کاهش جذب آهن و ویتامین موجود درغذا  در بدن می گردد و لذا به ویژه درصورت مصرف غذا های پر پروتئین گوشتی، حداق 90 دقیقه تا 2 ساعت پس از آن، چای خالص را نوش جان نمایید.
به جایگزینی مصرف قند و شکر می توانید  خشک شده طبیعی میوه های کوچک نظیر توت و انجیر ، کشمش، خرما و... استفاده نمایید  که در تأمین برخی از ریزمغذی‌های مورد نیاز بدن، بسیار مفید به شمار می آید.
اگر به دنبال کاهش استرس و آرامش می باشید چای خالص و ارگانیک و بدون اسانس شمال را مصرف نمایید و از خوردن چای نا خالص تحت هر عنوان پر هیز نمایید.